İstanbul Akvaryum 15. Yaşını Kutluyor: 15 Yılda 15 Milyon Ziyaretçi

İstanbul Akvaryum 15. Yaşını Kutluyor: 15 Yılda 15 Milyon Ziyaretçi

İSTANBUL – Türkiye’nin ulusal akvaryumu statüsündeki İstanbul Akvaryum, 15. kuruluş yıl dönümünü ziyaretçileri ve çalışanlarıyla birlikte coşkuyla kutladı. Kapılarını 25 Haziran 2011’de açan tesis, bugüne kadar 150’den fazla ülkeden 15 milyonu aşkın yerli ve yabancı ziyaretçiyi ağırlayarak önemli bir başarıya imza attı.

Kutlama programında konuşan İstanbul Akvaryum Genel Müdürü Dilek Çapanoğlu, tesisin eğitim, koruma ve sürdürülebilirlik çalışmalarıyla deniz yaşamının korunmasına yönelik yürüttüğü uluslararası faaliyetlere dikkat çekti. Etkinlikler kapsamında; kuruluştan bu yana görev yapan ve 15 yıllık çalışma süresini dolduran personele plaket takdim edilerek kutlama pastası kesildi. Ayrıca ziyaretçiler için 25-28 Haziran tarihleri arasında kortej yürüyüşleri, çocuk atölyeleri ve yüz boyama gibi çeşitli aktiviteler düzenleniyor.

17 Bin Canlıya ve Farklı Ekosistemlere Ev Sahipliği Yapıyor

Bugün itibarıyla 1.500 farklı türden yaklaşık 17 bin canlıyı barındıran İstanbul Akvaryum, ziyaretçilerine Karadeniz’den Pasifik Okyanusu’na kadar uzanan 17 tematik alan ve bir Amazon Yağmur Ormanı bölümü sunuyor. Tesiste; zehirli taş balığı, limon köpekbalığı, vatoz ve Türkiye’nin ilk ve tek gentoo penguenleri gibi nesli tükenme tehlikesi altındaki birçok nadir canlı türü de yaşamını sürdürüyor.

Koruma, Üreme ve Farkındalık Çalışmaları

Tesis sadece bir sergi alanı olmanın ötesinde, deniz kaplumbağalarını kurtarma ve rehabilitasyon merkezi olarak da faaliyet gösteriyor. Uluslararası Doğayı Koruma Birliği’nin (IUCN) Kırmızı Listesi’nde yer alan 38 türün bakım ve koruma süreçleri titizlikle yürütülürken, 15 farklı tür için de bilimsel üreme çalışmaları gerçekleştiriliyor. Yıl boyunca düzenlenen okul ziyaretleri ve atölye çalışmalarıyla her yaştan ziyaretçiye biyoçeşitlilik ve çevre bilinci aşılanıyor.

Çapanoğlu: “7’den 70’e Herkese Deniz Yaşamını Keşfettirdik”

Tesisin uluslararası alanda en çok bilinen destinasyonlardan biri haline geldiğini vurgulayan Genel Müdür Dilek Çapanoğlu, hedeflerine ulaştıklarını belirterek şu ifadeleri kullandı:

“15 yıl önce çıktığımız bu yolculukta insanları deniz yaşamıyla buluşturmayı, çevre koruma konusunda farkındalığı artırmayı ve doğa ile insanı bir araya getirmeyi hedefledik. Sadece belirli bir kitleye değil, çocuklardan yetişkinlere kadar çok geniş bir ziyaretçi profiline ev sahipliği yapıyoruz. Ülkemizi yurt dışında başarıyla temsil eden bu tesiste, önümüzdeki yıllarda da doğayı korumaya yönelik çalışmalarımızı sürdüreceğiz ve akvaryumu henüz gezmemiş diğer ülkelerden de misafirler ağırlamayı hedefliyoruz. Bu başarıda emeği geçen çalışma arkadaşlarımıza ve bizi tercih eden tüm ziyaretçilerimize teşekkür ediyoruz.”

Scroll to Top