Akkuyu NGS'de Tarihi Aşama: 1. Güç Ünitesinin İnşası Tamamlandı

Akkuyu NGS’de Tarihi Aşama: 1. Güç Ünitesinin İnşası Tamamlandı

MERSİN — Rusya Devlet Nükleer Enerji Kuruluşu Rosatom’un Genel Müdürü Aleksey Likhachev başkanlığındaki heyet, Mersin’de yapımı devam eden Akkuyu Nükleer Güç Santrali (NGS) sahasını ziyaret etti. Ziyaret kapsamında 1. güç ünitesinde yürütülen işletmeye alma çalışmalarını yerinde inceleyen Likhachev, ünitenin inşaat sürecinin resmen tamamlandığını duyurdu.

Saha turu kapsamında 1. güç ünitesinin reaktör binası merkez salonunu ziyaret eden Likhachev’e, reaktöre temsili yakıt demetlerinin yüklenmesi işleminin ve reaktör montajının bittiğine ilişkin raporlar sunuldu.

Konuya ilişkin şirketten yapılan resmi açıklamada, şu teknik detaylara yer verildi:

“Temsili yakıtın yüklenmesinin ardından uzmanlar, koruyucu boru bloğu ile reaktör üst bloğunun montajını da tamamladı. Böylece reaktör tesisinin soğuk ve sıcak testlerine hazırlanması sürecindeki en önemli aşamalardan biri başarıyla tamamlanmış oldu.”

Test Süreci Başladı: “Maratonun Son 100 Metresi”

Rosatom Genel Müdürü Aleksey Likhachev, incelemelerinin ardından yaptığı açıklamada gelinen aşamayı “42 kilometrelik bir maratonun son 100 metresine” benzetti. İnşaat çalışmalarının tamamlandığını resmen teyit eden Likhachev, sürecin bundan sonraki işleyişi hakkında şu bilgileri paylaştı:

“Bugün gece saatlerinde reaktörde soğuk hidrostatik testler başladı ve bu çalışmaların önümüzdeki birkaç hafta içinde tamamlanması planlanıyor. Ardından işletmeye alma operasyonlarının başlamasına yalnızca birkaç hafta kalacak. Gerçekleştirilen tüm çalışmaların sonuçlarına göre kapsamlı bir değerlendirme yapılacak ve son aşamaya ilişkin gerekli düzenlemeler hayata geçirilecek. Artık son düzlüğe girilmiş durumda. Bu aşamada tüm imkanların seferber edilmesi gerekiyor.”

Türk Mühendisler Sahada Göreve Hazır

Son hazırlık sürecinin en önemli unsurlarından birinin işletme personelinin göreve başlaması olduğunu vurgulayan Likhachev, istihdam edilecek uzman kadrosuyla ilgili de dikkat çekici veriler paylaştı.

1. güç ünitesinde toplam 1.930 kişinin görev yapacağını belirten Likhachev, “Bu uzmanların yüzde 40’tan fazlasını Türkiye vatandaşları oluşturuyor. Bu durumdan büyük gurur duyuyoruz. Söz konusu uzmanların önemli bir bölümü üniversitelerimizden mezun olmuş, şu anda Rusya’daki simülatörlerde ve nükleer güç santrallerinde eğitim ve uygulamalı staj programlarına devam ediyorlar” ifadelerini kullandı.

Scroll to Top