Yalova’dan Bozcaada’ya gitmek üzere denize açıldığı teknesi parçalanmış ve yarı batık halde bulunan iş insanı Halit Yukay’ın (43) ölümüne ilişkin yürütülen soruşturmada, bilirkişi raporu dikkat çekici tespitlere yer verdi. Bandırma Cumhuriyet Başsavcılığı tarafından hazırlanan iddianameye giren raporda, ‘Graywolf’ isimli teknenin, ‘Arel-7’ adlı kuru yük gemisine tam seyir hızıyla, baş tarafından ve doğrudan çarptığı belirtildi. Raporda, Halit Yukay “asli kusurlu”, gemi kaptanı Cemal Tokatlıoğlu (61) ise “tali kusurlu” olarak değerlendirildi. Uzmanlar, açık denizde bu tip bir kazaya denizcilik literatüründe daha önce hiç rastlanmadığını vurguladı.
Halit Yukay, 4 Ağustos’ta saat 15.10’da ‘Graywolf’ isimli teknesiyle Yalova’dan Bozcaada’ya doğru yola çıkmıştı. Ancak bir süre sonra teknesi parçalanmış ve yarı batık halde bulunmuş, Yukay’a ise ulaşılamamıştı. Olaydan günler sonra sürdürülen arama çalışmaları kapsamında, iş insanının cansız bedeni 19’uncu günde, Balıkesir’in Erdek ilçesinin 7 mil açığında, 68 metre derinlikte tespit edildi.
Cenazenin çıkarılması için 26 Ağustos’ta bölgeye ulaşan Türk Deniz Kuvvetleri’ne ait iki kurtarma ve yedekleme gemisinden biri olan ‘TCG Işın’, olumsuz hava koşulları nedeniyle üç gün boyunca demir atamadı. Rüzgarın şiddetinin azalmasıyla, 29 Ağustos’ta arama-kurtarma çalışmaları başlatıldı.
Deniz polisi tarafından 23 Ağustos’ta, Deniz Kuvvetleri Komutanlığı tarafından ise 28 ve 29 Ağustos’ta yapılan su altı aramalarında insansız su altı robotu (ROV) ile cenaze görüntülendi. 68 metre derinlikte bulunan bedenin ilk teşhisi, sol koldaki mavi kordonlu saatten yapıldı. Daha sonra, Yalova Limanı’nda teknesiyle ayrıldığı ana ait güvenlik kamerası görüntüleri incelendi. Görsellerde, aynı saatin Halit Yukay’ın sol kolunda olduğu doğrulandı.
Soruşturma, bilirkişi raporunun ardından çok yönlü olarak sürdürülüyor.




