İstanbul’da taksi esnafı, İstanbul Büyükşehir Belediyesinin (İBB) dijital uygulama tabanlı taksi sistemine 150 yeni aracın dahil edilmesi için 2 Eylül’de düzenleyeceği ihaleye tepki gösterdi.
İstanbul Taksi Sahipleri Derneği ve İstanbul Havalimanı Taksiciler Kooperatifi Başkanı Fahrettin Can, yaptığı yazılı açıklamada, 12 Haziran’da açılan taksi plaka ihalesine yalnızca 9 kişinin katıldığını hatırlatarak bunun tesadüf olmadığını söyledi. Can, yıllar içinde emek verilerek edinilen taksi plakalarının itibarsızlaştırılmaya çalışıldığını öne sürdü.
Can, “Taksi plaka ihalesinden gelecek gelir, İBB’nin özel halk otobüslerine olan borcunu kapatabilmek için bir umut kapısına dönüştürülmüştür” ifadelerini kullandı.
“Korsan taşımacılık meşrulaştırılıyor”
Fahrettin Can, 9+1 koltuklu minibüslere yol belgesi verilerek korsan taşımacılığın meşrulaştırıldığını savundu. Bu durumun taksilerin sayısını aşan korsan araç düzenine yol açtığını belirten Can, “Özel araçlarla korsan taşımacılık yapanların reklamlarının şehrin cadde ve sokaklarında yer almasına izin verildi. Taksiciler kurda kuşa yem edilmiştir. Şimdi ise reklam şirketlerine büyük paralar ödeyerek aplikasyon kullanma zorunluluğu getirilmek isteniyor. 29 yıllığına kiralık plaka ihalesi köpürtülerek rant yaratılmaya çalışılıyor” dedi.
“Sorun taksi sayısı değil, trafik”
Asıl problemin taksi sayısı değil, yüzde 85’lere varan trafik yoğunluğu olduğunu vurgulayan Can, İBB’nin bu soruna çözüm bulamadığını söyledi.
2 Eylül’de yapılacak ihaleye yönelik tepkisini sürdüren Can, “Yıllardır kara propagandaya maruz bırakılan, yoksulluk sınırının altına itilen ve hakları korunmayan taksi esnafının bu ihaleye ilgi göstermemesi kaçınılmazdır. İstanbullular da bu haksızlığa sessiz kalmayacak, güven duymadıkları İBB yönetiminin çağrılarına itibar etmeyecektir” diye konuştu.